MoovIt elokuvapyöräily

tiistai, 25. syyskuuta 2012

Moov It -elokuvapyöräily tuo pohjoismaiset lyhytelokuvat kaupunkikuvaan Valon kaupunki -tapahtumaviikolla 25.9.2012. Puolen tunnin mittaisista elokuvaelämyksistä nautiskellaan eri puolilla kaupunkia sijaitsevilla rasteilla, joihin pääsee helposti pyörällä. Tapahtuman ulkoilmakahvilassa on myynnissä kahvia ja lämmintä mehua.

Aikataulu:
klo 19.00. lähtö kävelykadun kompassilta pyörällä kohti Viitaniemeä
klo 19.30. näytös 1 Viitaniemen koululla
klo 20.15. lähtö Viitaniemen koululta
klo 20.45. näytös 2 Keski-Suomen museolla
klo 21.30. lähtö Keski-Suomen museolta
klo 22.00. näytös 3 Ylistönrinteellä
klo 22.40. lähtö Ylistönrinteeltä
klo 23.00. paluu kävelykadun kompassille

Alla oleassa kartassa näkyy pyöräilyreitti (vähän alle 10 km.) ja näytösten paikat (Viitaniemi, Keski-Suomen museo ja Ylistönrinne). Klikkaamalla näytöspaikan nuppineulaa saa näkyville kyseisen rastin elokuvatarjonnan. Reitti on suunniteltu niin, että se kulkee pyöräväyliä, rauhallisia katuja ja kauniita puistoreittejä pitkin.

Ottakaa pyöriin valit mukaan ja ekstrakerros vaatetusta syksyn varalle. Myöskin istuma-alustat ja retkituolit suositeltuja.

View MoovIt -elokuvapyöräily tiistaina 25.9. klo 19. in a larger map

Ohjeita osallistujille:
Huomioithan, että osallistujaa ei ole vakuutettu. Mukaan tarpeelliset varusteet: pyöräilykypärä, heijastimet, valot pyörään ja pukeutuminen sään mukaisesti (+ vielä yksi ekstrakerros vaatteita, ettei syksyinen sää yllätä).

Paikallinen tapahtumayhteistyö:
Keski-Suomen elokuvakeskus ry, Äkkigalleria, Live Herring -läänintaiteilijatyöryhmä/Keski-Suomen taidetoimikunta, Jyväskylän pyöräilyseura, IhmeMedia ja Valon kaupunki -tapahtuma.

Valtakunnallinen tapahtumayhteistyö:
Lyhytelokuvia Kansalle! -tapahtuma; jota tukevat Pohjoismainen kulttuurirahasto ja Helsingin kulttuurikeskus ja jonka järjestävät Suomen elokuvakontakti ry, Walhalla ry ja Finlandssvenskt Filmcentrum rf.