OLM eli Oma Lapio Mukaan

tiistai, 12. helmikuuta 2013

OLM eli Oma Lapio Mukaan pätee edelleenkin Jyväskylän keskustan pyöräparkkien kohdalla. Pikakatsaus pyöräparkkien lumitilanteeseen osoittaa, että parannusta viime vuoteen verrattuna ei ole lainkaan tapahtunut: http://jkl.kaupunkifillari.fi/blog/2012/03/07/keskusta-alueen-pyoraparkkien-talvikunnossapidosta/. Pyörän saaminen lähelle kaupungin harvoja runkolukituspaikkoja on tehty varsin vaikeaksi. Kahlaaminen lumessa on pakollista eikä pyöräkään meinaa pysyä pystyssä lumikinosten keskellä.

Mikäli autopaikat jätettäisiin yhtä huonoon kuntoon auratessa, voi vain kuvitella, että tilannetta ei siedettäisi montaakaan päivää. Sinnikkäimmät pyöräilijät kuitenkin jaksavat vielä kahlata lumikinosten läpi. Uusia sitkeitä talvipyöräilijöitä tämänkaltainen pyöräparkeista huolehtiminen ei valitettavasti kuitenkaan houkuttele.

Yliopistonkatu

Lottovoitto mustalle naisten pyörälle: sula kohta keskellä kinoksia!

Väinönkatu

Lumimöykkyjen oikeaoppinen säilytyspaikka?