Kankaan arkkitehtuurikilpailun voitti JYPS:inkin kannattama työ

lauantai, 4. helmikuuta 2012

Risto Ojajärven piirustus Kankaan mahdollisesta katunäkymästä. Piirros tehtiin aiemmin JYPS:in Kangas-visiota varten.

Jyväskylän Kankaan uuden asuinalueen arkkitehtuurikilpailun voittajat julkistettiin tänään. Kilpailun voitti selkeästi Hjalmarin uni -niminen työ. Jaetulle kolmannelle sijalle valittiin Kollektiivilipasto ja Kangastus II. Lisätietoja tuloksista voi lukea kaupungin tiedotteesta.

Arvioimme aiemmin Pyöräilyseuran puolella kaikki kilpailun 32 työtä pyöräilyn ja muun liikenteen kannalta. Hjalmarin uni oli arviointimme mukaan yksi kilpailun kolmesta parhaasta työstä. Myös Kollektiivilipastossa todettiin olevan erityisiä ansioita pyöräilyn ja muun liikenteen kannalta. Kangastus II puolestaan sijoittui pyöräilyn ja muun liikenteen kannalta kohtalaisten töiden ryhmään. Koko arviomme kilpailutöistä löytyy täältä.

Jatkossa pyrimme varmasti vaikuttamaan siihen, että voittajatyön ja kilpailun muiden töiden pyöräilyn kannalta ansiokkaat ehdotukset siirtyvät myös Kankaan jatkosuunnitteluun ja toteutukseen. Kaikki pyöräilystä kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan!

2 thoughts on “Kankaan arkkitehtuurikilpailun voitti JYPS:inkin kannattama työ

1. Seuraavaksi jännitetään, valitseeko kaupunki (ja sen päättävät elimet) voittajavaihtoehdon toteuttamisen pohjaksi! Toivottavasti näin käy.

2. Kyllä näin pitäisi käydä. Voittaja on valittu tuolla oletuksella, ja tunnustelut tähän suuntaan ovat myös tietääkseni käynnissä. Muistakin palkituista töistä sitten poimittaneen elementtejä jatkosuunnitteluun.